четвер, 1 вересня 2016 р.

Зміни до програм


Домашні завдання
У 1-му класі домашні завдання не задаються.
У 2-4 класах обсяг домашніх завдань з усіх предметів має бути таким, щоб витрати часу на їх виконання не перевищували:
у 2-му класі –   45 хвилин;
 у 3-му класі – 1 години 10 хвилин;
4-му класі – 1 години    30 хвилин.
Недопустимим є перевантаження учнів завданнями, які містяться у додаткових посібниках, зошитах з друкованою основою: зафарбовування малюнків, складання схем, таблиць, виконання додаткових завдань і вправ, написання домашніх творів тощо.
Домашні завдання не задаються учням на вихідні, святкові та канікулярні дні.

Загальні зміни в початковій школі
знято фіксовану кількість годин на вивчення кожної теми. Учителі визначатимуть їх самостійно, враховуючи рівень підготовки класу, наявність навчально-методичного забезпечення  та регіональні особливості;
знято дублювання змісту
здійснено перерозподіл тем між класами з метою приведення процесу навчання у відповідність до вікових можливостей молодших школярів та принципу здоров’язбереження;
уніфіковано термінологію програм, якою мають послуговуватися вчителі та автори підручників, її наближено до вікових особливостей молодших школярів.

Вилучено складну термінологію
Вилучено декілька підтем в ММ
Вилучено застарілий репертуар та репертуар, що дублюється в основній школі
Знято погодинну розбивку в темах  ОМ
Дещо доповнено новим репертуаром
Доповнено сучасними новими поняттями
Доповнено новими техніками ОМ
Навчальна програма «Мистецтво» 

зазнала незначних змін, до переліку синтетичних мистецтв додано «цирк», в «Орієнтовні твори для сприймання теми» - «Картини місцевих художників» та «Роботи місцевих художників та майстрів», в перелік ХТ (художні техніки): роздмухування, набризк, монотипія, діатипія, гратографія, плямографія.

в перелік синтетичних мистецтв добавлено «цирк»
взаємозв’язки із синтетичними мистецтвами (хореографія, театр, кіно, цирк)
добавлено в перелік художні технік: роздмухування, набризк, монотипія, діатипія, гратографія, плямографія.
2 клас добавлено поняття «хенд-мейд»
У програмі «Образотворче мистецтво»

 вилучено зайву теоретичну інформацію.

1 клас
Вилучено термін «бесіда» у вступних уроках до тем.
Вилучено «Види та типи ліній» як тему уроку, але самі види та типи ліній вживаються як терміни обр. мистецтва в загальному вжитку і вчителем і учнями.
Вилучено словосполучення «природні матеріали» в техніці аплікації.
Вилучено термін «співрозмірність» у вивченні цілого та частин.
В темі 3 вираз «усвідомлення про вибір формату аркуша» змінено на «Поняття про вибір положення аркуша».
У вимогах до рівня підготовки учнів забрано «передавати у зображенні елементарні співвідношення частин форми».
У темах, що вивчають будову тіла тварин та людини вилучено порівняння частин за розміром.
У темі 5 вилучено «орігамі» як вид роботи (повтор з трудовим навчанням).

2 клас
Вилучено термін «бесіда» у вступних уроках до тем.
З поняттями «хроматичні та ахроматичні кольори» тільки знайомимо, оскільки потім ці поняття ніде не використовуються аж до 5 класу.
У темі уроку «рельєф» з опуклістю за заглибленістю тільки знайомимо.
У темі 3 розповідаємо лише про роль композиції в картині, але не заучуємо основні прийоми.
Не вживаються поняття про пропорції та масштаб у зображенні людини та тварин.
Визначаємо спосіб передачі глибини простору методом загороджування об’єктів і частково кольором (все інше ще не розуміють).
У темі 4 забрано поняття стилізація, натомість – спрощення як створення декоративного образу.

3 клас
Бесіди на уроках замінено на екскурсію чи відеомандрівку у майстерню художника (митця).
Поняття «ритм» у композиції замінено на словосполучення «динамічна композиція» (передача руху в природі).
У темах уроків, що вивчають будову тіл людини та тварин: звернути увагу на форму частин тіла (але не акцентувати на пропорціях).
У темі 2 забрано актуалізацію знань про трансформацію паперу, натомість додано урок про гончарство в Україні (основні народні промисли).
У темі 3 зосередити увагу на створенні пейзажних композицій, а не на вивченні видів пейзажів.

4 клас
Зосередити увагу на способах створення художнього образу, а не на теорії про нього.
Із державних вимог вилучено «називає 1-2 прізвища….», оскільки здебільшого акцент вчителя на фасилітовану дискусію на уроці.
У темі 2 наголошено на вивченні особливостей різних декоративних розписів України (не лише Петриківка).
Забрано тему уроку «інтер’єр» (дуже тяжко в цьому віці).
З теми 3 забрано «Фантастичні та реалістичні образи в мистецтві. Ознайомлення з графічною технікою штампування. Виготовлення кліше (картон, гумка, морква, картопля). Уведення поняття “естамп”.» (нелогічно стосовно подальшого наповнення теми).
Вилучено тему про будову людського обличчя (залишити на елементарному рівні), або дозволити не зображати обличчя (як в художній школі).
У темі 4 вилучено «Узагальнення знань про мову образотворчого мистецтва, його види і жанри» на початку теми, натомість зосередити увагу на художніх традиціях рідного краю.


Немає коментарів:

Дописати коментар